Blodprøver - når skal jeg ta dem og må jeg være fastende?

Sep 30, 2019

Spør du fastlegen din så er ikke dette så nøye - du kan ta de når som helst, og du behøver ikke å være fastende, ei heller medisin fastende. Spør du endokrinologer, så vil nok de støtte fastlegen din. MEN, det finnes noen enkelte forskningsartikler som slår fast at tidspunkt på dagen er viktig, det samme om du er fastende eller ei. I relis.no så finner man informasjon som støtter denne teorien: https://relis.no/content/4910/Diagnostikk-og-oppfolging-av-hypotyreose:-Har-provetakingstidspunkt-noe-a-si-for-TSH-verdien

Har jeg blitt gal, eller er det stoffskiftet mitt?

Aug 6, 2018

Symptomer som går på det mentale er ofte noe man ser i forhold til stoffskifte sykdom. Har man lavt stoffskifte ser man ofte at personen kan være deprimert. De med høyt kan ofte bli plaget med angst. Uansett, så er det viktig at man ikke tar "psykisk sykdom" for god fisk, om det er det legen lander på.... Klikk på lenken for å lese mer.

Forskning: livskvalitet ved kombinasjonsbehandling

Jul 31, 2018

I en nylig publisert forsknings artikkel forteller forskere om et langtidsprosjekt som gikk over 6 år, der formålet var å finne ut om kombinasjonsbehandling med T4 og T3 kunne forbedre symptombildet for de med lavt stoffskifte og livskvalitet. Respektive 100 pasienter ble satt på kombinasjonsbehandling med T4 og T3 i gjennomsnitt 27 måneder hver seg i denne 6 års perioden, 2400 pasienter ble holdt på monobehandling (T4) og var kontrollgruppe. Resultatet er overraskende positivt for de pasienter som i dag sverger til kombinasjonsbehandling.

7 tegn på kjertel som produserer for lite hormoner

Jul 19, 2016

Lavt stoffskifte er en av de mest under-diagnoserte sykdommer og tilstander vi har. Mange mennesker lider i flere år med forskjellige symptomer som er relatert til dårlig funksjon i skjoldbruskjertelen, uten å få den hjelpen de trenger. Denne artikkelen som er skrevet av Dr Jockers vil hjelpe deg å forstå de 7 mest vanlige tegn på en under-aktiv skjoldbruskkjertel, slik at du kan få hjelp til å få bukt med symptomene: http://drjockers.com/7-signs-of-an-underactive-thyroid/ Artikkelen er på engelsk. Du får den her (trykk på tittelen) oversatt til Norsk.

​Mange blir ikke friske med Levaxin?

May 18, 2015

Er det ikke påfallende? I en undersøkelse som Stoffskifteforbundet gjorde i 2014, så melder 86,1% at de har symptomer på stoffskiftesykdom? Jeg antar at de fleste av disse er under medisinsk behandling for sin sykdom i dag...

- Ca. 10 til 15 prosent sliter med plager selv om de er riktig behandlet med tyroksin. Årsaken til dette er ukjent.

Apr 24, 2015

I en artikkel som står i Allers denne uken forteller overlege og spesialist i indremedisin ved Oslo Unviersitetssykehus, Louise Koren Dahll, at ca 10 til 15 prosent sliter med plager selv om de er riktig behandlet med tyroksin (syntetisk T4 eller Levaxin).

Thyroid nyhet fra Island!

Apr 21, 2015

Artikkelen som omtales her er fra 4. februar i år, men er allikevel gode nyheter for oss! På Island skal de nå utvinne thyroide medisiner fra sau.

Dårlig nytt for stoffskiftepasienter i Danmark?

Apr 20, 2015

15 april ble det skrevet en artikkel på websiden til den danske foreningen for pasienter med lavt stoffskifte (DDHL - Den Danske Hypothyreose Landsforening). Der meldes det at pasienter blir fratatt en meget viktig komponent av sin behandling, nemlig alt det denne web-siden står for!

Boots lover best pris på Armour

Apr 7, 2015

Per 1 April har Boots lovet å være billigst på Armour!

Sterk prisøkning på Armour over natten!

Mar 19, 2015

Mange har reagert med skrekk og gru på en enorm prisøkning på Armour!

Archives
None.